X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

كتابِ بلكه گمراه شدى

شنبه, 27 مهر 1387

كتابِ بلكه گمراه شدى

از جانب تشیع كتابهای زیادی نوشته شده است كه در آنها به مقدسات اهل سنت بویژه صحابه و یاران آن حضرت صلی الله علیه وسلم  اهانت شده است، همان كسانی كه رسول اكرم صلی الله علیه وسلم  بیست و سه سال تمام زحمت كشید، آنها را تربیت كرد و در حالی از دنیا رفت كه از آنها راضی بود.
یكی از این كتابها كه مولفش در آن بسیار بی ادبی و زبان درازی كرده است و اندیشه های اهل سنت را به باد انتقاد گرفته است كتاب ((آنگاه هدایت شدم)) محمد تیجانی سماوی است. مولف این كتاب، آقای تیجانی می گوید: وی اهل سنت بوده و با تحقیق و بررسی عمیق، هدایت!! شده است و خاطراتش را در این كتاب به رشته تحریر در آورده است تا دیگران از این هدایت!! وی بهره مند گردند..
و این كتاب با نام ((آنگاه هدایت شدم)) و چندین كتاب دیگر از همین مولف توسط شخصی بنام سید محمد جواد مهری به زبان فارسی ترجمه شده است تا با بد و بیراه گفتن صحابه رسول الله صلی الله علیه وسلم ، بویژه خلفای سه گانه و عشره مبشره البته به استثناء علی بن ابی طالب رضی الله عنه   و همچنین اهانت و زبان درازی نسبت به او المومنین حضرت عایشه رضی الله عنه   دین خود را نسبت به میلیونها اهل سنت فارسی زبان ایران و جهان ادا كند و پایه های وحدت و تقریب بین مذاهب!!! را بیش از پیش استحكام بخشد. بنیاد معارف اسلامی قم برای این كتاب و كتابهای دیگر مولف، سرمایه گذاری زیادی كرده است. البته اگر چه چنین به نظر می رسد كه این سری كتابها در بنیاد فوق الذكر نوشته شده است و بنام این هدایت یافته!!! منتشر شده است. چنانچه آقای مهری در مقدمه ی كتاب مذكور می گوید: ((اكنون بنیاد معارف اسلامی با تعداد زیادی از محققین و علما، مشغول خدمت در زمینه های مختلف و آماده سازی برای طرح مهم تاریخ نگاری می باشد. تاكنون كارهای ارزشمند و شایان تقدیری به اتمام رسیده . . .)) شاید این كار، یكی از آن كارهای ارزشمند باشد. بهر حال این مطلب بسیار مهم نیست، مهم مطالب و محتویات كتاب است.
به طور كلی خواستیم به اهمیت این كتاب نزد تشیع اشاره كنیم البته كسانی كه داخل ایران زندگی می كنند خودشان اهمیت این كتاب را به خوبی می دانند.  و اینك این كتاب (بلكه گمراه شدى)  را خدمت برادران و خواهران مسلمان  در بخش رد شبهات كتابخانه عقیده  تقدیم می كنیم تا باشدكه با دروغهای تیجانی گمراه بیشتر آشنا شوند