X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

معرفی کتاب هایی در توحید و یکتاپرستی

سه شنبه, 24 شهریور 1388

معرفی کتاب هایی در توحید  و یکتاپرستی
درود و سلام الله بر بهترین آفریده ها، خاتم پیامبران، سیدنا محمد و خاندان پاک و یاران خوب و پیروان راستینش تا روز قیامت باد.
الله جل جلاله پیامبران علیهم السلام را فرستاد تا انسانها را از شرک وگمراهی  به راه حق و نور الهی راهنمایی کنند، دعوت همۀ پیامبران الهی بسوی توحید ویکتا پرستی وهم وغم ایشان علیهم السلام از بین بردن بت پرستی شرک وبدعت بود و در این راستا پیامبر محبوبمان محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم زحمات فراوانی کشیدند و در این راه آزارها و اذیت های فراوانی را متحمل گردیدند حتی تا آخرین لحظات عمر شریف شان از هدایت و راهنمایی امت غافل نبودند.
و از همه مهمتر اینکه هدف از آفرینش زمین و آسمان و جن و انسان و فرشته و حیوانات و همۀ موجودات توحید و یکتا پرستی ذات یگانه الله عزوجل بوده است. یعنی ذات یگانه او را شناختن و او تعالی را به یگانگی پرستیدن و تنها از او کمک خواستن.
الله جل جلاله در آیات متعددی این موضوع را بطور واضح و روشن و آشکار بیان نموده است و حتی تقریبا در همۀ سوره های قرآن کریم مسأله مهم توحید بیان شده است.
الله تبارك و تعالی می فرماید:(وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیعْبُدُونِ ). [ذاریات: 56].«من جن و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند»
یعنی: جن و انس را برای هیچ هدفی جز اینكه مرا پرستش نمایند، ‌نیافریده‌ام. این آیه بیانگر توحید است. زیرا گذشتگان نیك امت، آنرا چنین تفسیر كرده‌اند كه «لیعبدون» یعنی «لیوحدون» «تا مرا به وحدانیت بشناسند». بنابر این در می‌یابیم كه هدف از بعثت همه پیامبران نیز توحید عبادت يا يكتاپرستی بوده است.
برای مومن بودن، توحید علمی و نظری كفایت نمی كند، بلكه لازم است كه الله متعال را به عنوان تنها معبود، عبادت کرد و جز او را نباید پرستش نمود.
زیرا آفریدگار روزی دهنده، نعمت دهنده بدون عوض، زنده كننده، میراننده، متصف به صفات كمال و پاک و منزه از تمام صفات نقص، تنها او تعالى است و جز او همه موجود، آفریده شده اند و تحت فرمان او تعالى هستند و برای خود مالك نفع و ضرر نمی باشند.
اساس و ركن توحيد و يكتاپرستی لا اله الا الله می باشد.
(لا اله الا الله) كلمه توحید است. این كلمه ایمان را در برگرفته و حاوی آن است، این كلمه عنوان و اساس اسلام است،  معنی آن این است كه:
هیج معبودی نیست كه شایسته عبادت باشد، جز ذات الله.
در راستای تحقق توحید و یکتاپرستی در بین امت اسلامی کتابخانه سایت عقیده پایه گذاری شد. کتابخانه ای که در زمینه عقیده و باور اسلامی که از دو منبع اصلی یعنی قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم برگرفته شده که این دو منبع سنگ زیرین و اساس عقیدۀ گروه نخستین این امت را بنا نهاده‏اند.
فکر نمی کنيم کسی بجز منافقين و دشمنان قسم خورده اسلام مخالف این واقعیت باشد که عقیده و باور گروه نخست این امت، عقیده ای پاک وصاف همچون آب دریاها و نیرومند و استوار همچون کوههای سر به فلک کشیده بوده است و الله متعال به وسیلۀ صاحبان این عقیده و باور، مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد.
حال اگر عقیده و باور را به منبع های اصلی خود یعنی منابعی که نیاکان و سلف صالح از اهل بیت و صحابه کرام و تابعین و مصلحین این امت به وسیله آنها سیراب شده و از چشمه‏های آن بهرمند شدند بازگردانیم، امت اسلامی را به مجد و عظمت گذشته و از دست رفته رهنمون خواهیم شد.
قضیه بازگشت به قرآن و سنت مسئله‏ای است که امروزه گروههای زیادی با زبان وسخنرانی و مقالات و نوشته‏های خود ادعای آن را دارند اما در میدان عمل و کردار و در مجال استلال با آن مخالف بوده و آشکارا می بینیم که رأی و نظر انسان را بر نصوص قرآنی و احادیث نبوی ترجیح داده و مسیری جدا از مسیر حق و راهی غیر از راه اسلام و قرآن را در معامله و داد و ستدهایشان در پیش گرفته اند. به همین دلیل ما به توفيق الله متعال در سایت عقیده تلاش کرده‏ايم با نشر و پخش فرهنگ ناب اسلامی و سنت پاک محمدی صلی الله علیه وآله وسلم  گامی در این راه برداشته باشیم  و منهج و روش ما در سایت عقیده و شعار اصلی ما بازگشت به این دو مصدر یعنی قرآن و سنت صحیح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم  می باشد، و در این راستا مجبوریم به شبهات دشمنان اسلام نیز پاسخ دهیم تا در ضمن دعوت به سوی دین حق و یکتاپرستی مسلمانان را از بدعت و شرک و آنچه مخالف با یکتاپرستی است باز داریم.  زيرا دربارۀ اینکه شرک گناهی بزرگ است و هرگز بخشیده نمی شود الله جل جلاله مي‌فرمايد:(إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ). [نساء: 48].«الله (هرگز) شرك را نمى‏بخشد! و پايين‏تر از آن را براى هر كس (بخواهد و شايسته بداند) مى‏بخشد»
برادران و خواهران مسلمان!
اينک که بیشتر از یک سال از افتتاح کتابخانه الکترونیکی عقیده می گذرد، ادارۀ کتابخانه افتخار دارد که مهمترین کتابهایی را که به مسالۀ مهم توحید و یکتاپرستی و بیان عقیده ناب اسلامی پرداخته است خدمت شما عزیزان معرفی نماید باشد که چراغ هدایتی در مسیر راه حقجویان گردد. ان شاء الله. شما مى توانید از  کتابخانه الکترونیکی عقیده دریافت نمایید.
 

  1. توحید - یکتا پرستی
  2. توحید برای کودکان و نوجوانان
  3. توحید عبادت
  4. توحید محور زندگی
  5. حقیقت توحید
  6. حقیقت توحید از دیدگاه ائمه
  7. حمایت از توحید
  8. دعوت مسیحیان به توحید 
  9. دلایل توحید - 50 سؤال و جواب در یگانه پرستی
  10. دلایل توحید - 50 سوال و جواب دربارۀ عقیده
  11. علمای شافعی و توحید در عبادت
  12. غایة المرید شرح کتاب توحید
  13. فتح المجید شرح کتاب توحید
  14. فریب جدید در ائتلاف تثلیث و توحید
  15. وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید
  16. پناهگاه توحید
  17. کتاب توحید
  18. از قرآن و حدیث عقیده ات را بیاموز
  19. شرح آسان عقیده طحاویه
  20. شرح عقیده طحاویه
  21. عقیده اهل بیت علیهم السلام
  22. عقیده اهل سنت و جماعت
  23. عقیده رستگاران
  24. عقیده هر مسلمان
  25. عقیده و ایمان از دیدگاه اسلام
  26. مختصری در عقیده اسلامی
  27. نود و نه سؤال و جواب در عقیده
  28. عقیده و ایمان