X پژوهشیار

کتابخانه قلم

{ فَبَشِّرۡ عِبَادِ ٱلَّذِينَ يَسۡتَمِعُونَ ٱلۡقَوۡلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحۡسَنَهُۥٓۚ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُۖ وَأُوْلَٰٓئِكَ هُمۡ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَٰبِ }

شرح

کتاب "دلیل و برهان در تبرئه ابوهریره از بهتان" چاپ شد

دوشنبه, 19 بهمن 1388

کتاب دلیل و برهان در تبرئه ابوهریره از بهتان چاپ شد
دشمنان اسلام و سنت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم ، خاصتاً منافقان در عصرما  و در گذشته  زبان اعتراض و طعنه به ابوهریره رضی الله تعالی عنه  گشوده‌اند و می‌کوشند تا مردم در مورد صداقت ابوهریره رضی الله تعالی عنه و صحت روایات او دچار تردید شوند. اما اینها اولین کسانی نیستند که به مخالفت و دشمنی با سنت و حدیث پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم برخاسته‌‌اند بلکه آنها در این راه از هواپرستان گذشته پیروی می‌کنند، ولی خداوند با وجود توطئه و مکر دشمنان دین همواره سنت و حدیث را پیروز و سربلند نموده است. آنچه دشمنان معاصر زمزمه می‌کنند با آنچه گذشتگان گفته‌اند به هم نزدیک و دارای ریشة واحدی است اما یاوه‌گویی‌ها هر دو گروه فرق واضحی دارد و آن اینکه هواپرستان گذشته و منحرفان و ملحدان آن زمان دارای علم و درایت و آگاهی بود‌ه‌اند اما هواپرستان و منافقان معاصر نماد جهالت و جسارت هستند و از سخنانشان به وضوح پیداست که آنها سخنان دیگران را به زبان می‌آورند و ادای آنها را درآورده و از آنها تقلید می‌کنند ولی تقلید را خوب انجام نمی دهند، و خود را از اهل حق برتر می‌دانند و به آنها توهین روا می‌دارند و برای رسیدن به این هدف روش‌های متعددی را در پیش گرفته‌اند که بارزترین این روش‌ها عبارتند از :
أ- متهم کردن بزرگترین ناقلان دین و سنت و حافظان حدیث به کفر! و ادعای اینکه تربیت‌یافتگان مکتب محمدصلی الله علیه وآله وسلم کافر هستند، و روایات معتبرشان به صراحت این عقیده را بیان کرده است. علامة آنها تستری در کتابش «احقاق الحق!!» می‌گوید : همان‌گونه که موسی برای هدایت آمد و مردمان زیادی از بنی‌اسرائیل را هدایت کرد و آنگاه در دوران حیات او همه مرتد شدند و کسی جز هارون بر ایمانش باقی نماند، همین گونه محمدصلی الله علیه وآله وسلم آمد و مردمان زیادی را هدایت کرد ولی بعد از وفات ایشان صلی الله علیه وآله وسلم همه به عقب برگشتند و مرتد شدند... .
هدف این منافقان دشمنی با اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است بنابراین بعد از ابوهریره رضی الله تعالی عنه نوبت طعنه‌زدن به دیگر اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و ناقلان سنت او به امت اسلامی می‌رسد آنها بزرگترین ناقلان سنت و ائمه و حافظان آن را متهم کرده‌اند که آنان کافر بوده‌اند!! و طبق عقیده آنها تربیت‌یافتگان مکتب محمد صلی الله علیه وآله وسلم کافرند، و روایات معتبر آنها این عقیده را به صراحت بیان کرده است.
و یکی دیگر از روش‌های آنها این است که می‌گویند : فراگرفتن حدیث پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم جز از طریق اهل بیت درست نیست، و منظور آنها از اهل بیت دوازده امام آنهاست
بنابراین یکی از آنها که به نام عبدالحسین شرف‌الدین موسوی که هم‌کیشانش او را آیت‌الله العظمی!! می‌گویند کتابی تألیف کرده و در آن به ابوهریره رضي الله عنه طعنه زده است و دروغ‌ها و اعتراضاتی ذکر کرده تا اینگونه این صحابی بزرگوار را بدنام کند، بعد از آن از شکم این کتاب دو کتاب دیگر به نام‌های «ابوهریره شیخ المغیره» تألیف محمد ابوریه کشیده‌اند، و این مؤلف شیوه استادش را در پیش گرفته اما بیشتر از او راه انحراف را در پیش گرفته و از حقیقت فاصله گرفته است، و بعد از تألیف این کتاب یهودیان و شیعه بی‌درنگ آن را خریدند و توزیع کردند و امروزه سایتهای رافضی و شاگردان و پیروان عبدالله بن سبای یهودی آنرا نوشخوار می کنند.
این منافقان در حقیقت دعوتگران به سوی تفرقه هستند که امت را به گروه‌ها و دسته‌ها تقسیم می‌کنند و اینگونه اسلام لقمه‌ای راحت برای هر دشمنی خواهد بود، بنابراین برخود لازم دیدیم تا به شبهات اینها و دروغ‌پردازی‌ها و یاوه‌گویی‌هایشان پاسخ دهیم، و وجه مشترک همه اینها را بیان کنم و با توکل به الله و به توفیق او حق را با دلیل و برهان ارائه دهم. خلاصه مطلب اینکه هدف آنها طعنه زدن به ابوهریره رضی الله تعالی عنه نیست بلکه این کارشان مقدمه‌ای برای از بین بردن اسلام است و این فرومایگان از آنجا که می‌خواهند این شریعت و آیین پاک را از میان بردارند و با آن مخالفت نمایند به حاملان و ناقلان آن که تنها راه و وسیله رسیدن ما به اسلام است طعنه می‌زنند. آنان بهترین خلیفه را فحش و ناسزا می‌گویند و در دل خود دشمنی با دین را پنهان می‌نمایند و با این وسیله شیطانی زشت اسلام را هدف قرار داده‌اند، آنان تنها در مورد ابوهریره رضی الله تعالی عنه چنین شیوه‌ای را در پیش نگرفته‌اند بلکه در برابر همه اصحاب پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم موضعی خصمانه گرفته‌اند و همه را که در رأس آنها ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهم قرار دارند کافر می‌شمارند و مورد مذمت قرار می‌دهند. ابوهریره رضی الله تعالی عنه بر گردن مسلمین حق دارد که از او دفاع کنند چون دفاع از ابوهریره رضی الله تعالی عنه یعنی دفاع از سنت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و حمایت آن از طعنه باطل‌گرایان و مفسدان.
امیدواریم کتابهایی که در کتابخانه عقیده در دفاع از این صحابی جلیل رضی الله تعالی عنه نشر شده پرده از اتهاماتی که به این صحابی بزرگوار زده شده بردارد و باور باطل دشمنان ابوهریره رضی الله تعالی عنه را درهم بشکند و حقیقت آنها و دروغشان را آشکار سازد،
ناگفته نماند که هواپرستان و بدعت‌گذاران چیز تازه‌ای نگفته‌اند بلکه آنها کوشیده‌اند تا طعنه‌ها و اعتراضات نیاکانشان را زنده نمایند و آن را زرق و برقی نو داده و پیرایش کنند و مقداری به آن بیافزایند.
بنابراین با انگیزه خیرخواهی برای الله متعال و پیامبرش صلی الله علیه وآله وسلم و برای دین و ائمه مسلمین و عموم مردم و دفاع از حق و پاسخگویی به اتهامات باطل‌گرایان و منافقان رافضی و دفاع از مؤمنان اقدام به  نشر کتابهایی در دفاع از این صحابی بزرگوار نمودیم که الحمدلله یکی از این کتابهای ارزشمند به همت دوستداران واقعی اهل بیت و صحابه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم به زیور طبع آراسته گردید و برادران و خواهران مسلمان می توانند با فشار دادن بر روی اسم این کتاب در این صفحه آنرا داونلود و یا مطالعه نمایند.
دليل و برهان در تبرئه ابوهريره از بهتان
 مناقب صحابى جليل ابوهريره رضي الله عنه